O zakładach poligrafii

ako gałąź produkcji i usług zajmuje się drukowaniem i przygotowywaniem materiałów do druku. Wszystko co można wydrukować, czy w jakiś inny sposób urzeczywistnić z obiektu wirtualnego to właśnie zadanie zakładów poligrafii. Niektór

O zakładach poligrafii Opakowanie bez brandingu nie ma prawa zaistnieć na współczesnym rynku. Od niedawna można drukować nawet nieduże nakłady, wystarczy poszukać: .

Specjalizacje w poligrafii

Poligrafia jako gałąź produkcji i usług zajmuje się drukowaniem i przygotowywaniem materiałów do druku. Wszystko co można wydrukować, czy w jakiś inny sposób urzeczywistnić z obiektu wirtualnego to właśnie zadanie zakładów poligrafii. Niektóre z nich specjalizują się w wydrukach płaskich i wielkoformatowych inne zaś stawiają na szyldy, outdoor, a jeszcze inne drukują jedynie naklejki i etykiety.

Ostatnio coraz bardziej popularne staja się druki 3d w różnych materiałach co może stanowić zupełnie nowy typ usług poligraficznych. Na dzień dzisiejszy drukuje, a raczej wycina się zadane kształty ze styroduru, jednak drukarka 3d może dać więcej ciekawych możliwości.


Reklama zewnętrzna

Outdoor (ang. na zewnątrz) ? reklama zewnętrzna, reklama uliczna, out of home, nazywany także skrótem ooh dosłownie "poza domem". Taka reklama z wykorzystaniem digital signage jest formą digital out-of-home (DOOH) advertising. Jest to wizualna elektroniczna komunikacja. Jej celem jest dostarczanie przekazu reklamy do konkretnych miejsc, w określonych porach z treścią dopasowaną do lokalizacji wyświetlacza (local advertising).

Outdoor oznacza reklamę eksponowaną na zewnątrz. Prezentowaną na specjalnie do tego przeznaczonych nośnikach reklamy: tablicach reklamowych, billboardach, citylightach, słupach ogłoszeniowych, nośnikach zamocowanych na wiatach przystankowych czy kioskach, tablicach elektronicznych, telebimach itp.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Outdoor


Projekt to nie wszystko

Każdy lubi kiedy ulotka jest kolorowa, estetyczna i czytelna. Jednak wiele zależy od samego projektu, czyli w sumie od grafika przygotowującego pliki do druku. Musi on zdawać sobie sprawę z podstawowych spraw dotyczących kompozycji i układu. A dobrze wykonana ulotka z pewnością przyniesie lepszy efekt niż taka, krótko mówiąc, brzydka.

Sporo zależy również od drukarni i od doboru papieru i rodzaju druku. Znacznie lepiej wygląda ulotka na papierze błyszczącym i gładkim, niż na takim o strukturze poszarpanego pergaminu. Rodzaj farb i metoda druku również nie jest bez znaczenia, a jej dobór najlepiej powierzyć specjaliście w tym temacie lub zdać się na drukarnie, która ma duże doświadczenie z każdym rodzajem zleceń.